Van 16 november tot en met 9 december kunnen amateurvoetbalclubs meedoen aan de ING campagne ‘Pitch je voetbaldroom’ en hun ultieme voetbaldroom van hun team of club aanmelden. Twaalf finalisten mogen hun droom pitchen bij Radio 538. Zes clubs zien uiteindelijk hun dromen uitkomen. Afgelopen zondag ging na een spannende strijd voetbalclub DVVA er met de winst vandoor met hun pitch. De club kan eindelijk hun lang gekoesterde droom vervullen, namelijk een Merchandise Muur in de kantine. Met het verwezenlijken van deze dromen wil ING het amateurvoetbal vooruit helpen.
De geniale winnende inzending werd door Madelin uit Dames 4 ingestuurd, en kon snel rekenen op een finaleplaats. De inzending van Madelin? Die kwam op het volgende neer: ‘Elke zaterdag wordt er wel weer iets vergeten als we moeten voetballen met ons team: sokken, scheenbeschermers, aanvoerdersband, ballenpompje, shampoo en ga zo maar door. Daarom lijkt het ons ontzettend handig als we een Merchandise Muur (automatiek) zouden hebben in de kantine. Als een speler iets vergeten is, kan hij een muntje halen bij de kassa en haalt vervolgens de benodigde spullen uit de muur”.
Merchandise Muur
Madelin Hiddingh, inzender van de droom: ‘Elke zaterdag wordt er wel weer iets vergeten als we moeten voetballen met ons team: sokken, scheenbeschermers, aanvoerdersband, ballenpompje, shampoo en ga zo maar door. Daarom lijkt het ons ontzettend handig als we een Merchandise Muur (automatiek) zouden hebben in de kantine. Als een speler iets vergeten is, kan hij een muntje halen bij de kassa en haalt vervolgens de benodigde spullen uit de muur”. De club verdient zo wat extra’s en de spelers ontvangen een extra service. Een win/win situatie dus. “De extra inkomsten komen goed van pas voor de verbouwing van ons clubhuis”, aldus een gelukkige Madelin.
Pitch bij Radio 538
In het Radio 538 programma van Barend van Deelen, te horen in het weekend van 12:00 - 15:00 uur, pitchten afgelopen zaterdag en zondag twee teams hun voetbaldroom. Ex-Oranje Leeuwin Anouk Hoogendijk maakte als jurylid live in de uitzending de winnaars bekend. De voetbaldromen van de winnaars blonken uit in creativiteit en originaliteit. Ook is er gekeken naar de uitvoerbaarheid binnen het budget van € 3.000,- en of de uitvoering van de droom het amateurvoetbal écht vooruit helpt. Naast dromen die daadwerkelijk uitkomen, beloont ING 1.000 andere voetbalteams met een set voetbalhesjes.
Amateurvoetbal vooruit helpen
De ingediende dromen mogen zowel van de hele club of specifiek van een team zijn. Manager Sportsponsoring ING Steven Sedee; ‘We vinden het vooral belangrijk dat we het amateurvoetbal vooruit helpen. Met deze campagne hopen we clubs en teams aan te spreken om bijvoorbeeld het G-voetbal in Nederland verder te stimuleren, nieuwe kleedkamers te realiseren of het pupillenvoetbal op positieve wijze verder te stimuleren’.
Samen het Nederlandse voetbal vooruit helpen
ING wil het Nederlands voetbal vooruit helpen. Met de bouw van nieuwe kleedkamers, het verder ontwikkelen van het jeugdvoetbal, het opzetten van vrouwen- en meisjesvoetbal binnen de vereniging. We willen alle kinderen met meer plezier laten voetballen, amateurclubs helpen financieel gezond te blijven.